Wäre nie und nimmer Auslieferung gewesen, zu keinem Zeitpunkt, egal was aktuell noch dazu gekommen ist.
Schreibt er ja ![]()
Noch ist Zeit bis 04.05.2024 und erst
danach wird es erst (wirklich) relevant.
Wäre nie und nimmer Auslieferung gewesen, zu keinem Zeitpunkt, egal was aktuell noch dazu gekommen ist.
Schreibt er ja ![]()
Noch ist Zeit bis 04.05.2024 und erst
danach wird es erst (wirklich) relevant.
We Find Out Which Is Faster:
The Petrol F66 MINI Cooper Vs & Electric J01 MINI Cooper SE
MINI Aceman J05: Letzte Teaser vor Premiere am 24. April
Wenige Tage vor der Weltpremiere des neuen MINI Aceman (J05) am 24. April 2024 wird das Licht- und Nacht-Design des elektrischen City-SUV in einem Teaser-Video …
The F66 & J01 MINI Cooper Appear Identical Inside
Yet Have Different Interior Layouts / Apr 15, 24
„It’s amazing that MINI has been able to create such a similar look given that the J01 and F66 MINI Coopers are based on entirely different platforms. The J01 is an EV platform that’s been co-developed by Spotlight Automotive. On the other hands, the F66 rides on an older, internal combustion platform that secretly has much more in common with the new U25 MINI Countryman.
How is that possible? Underneath the skin, the new U25 Countryman rides on an upgraded chassis based on the UKL platform (now called the FAAR) that has underpinned all MINIs since the mid 2010s. Because the F66 is a heavily revised version of the F56, itself based on the UKL, there are some technical commonalities. It’s because of this that we see shared components between the F66 and U25 like seats and a similar layout in the center stack.
The J01 & The F66 MINI Cooper – The Interior Differences
Dictated by different interior dimensions, MINI had to make some concessions with the interior in a couple areas on the J01. Because of the seats being slightly larger and place being subtly different, MINI had to use a small (but usable) armrest attached directly to the driver’s seat and tandem cupholder layout. On the other hand the F66 has more room to work with and a more traditional horizontal cupholder layout with a traditional armrest.
The F66 MINI Cooper’s angled inductive phone charger is also similar to the Countryman’s in design where the J01 has a more slim, lay-flat layout.
Komplett nachzulesen unter:
Bzgl. Maßen MINI Cooper 2024 ist folgender Artikel interessant:
The F66 & J01 MINI Cooper Dimensions In-Depth Inside & Out
First let’s start with a simple question. Why did MINI create two new Coopers? The idea is that MINI wants consumers to have “the power of choice” as they say. But designing and engineering a new cars is incredibly costly so instead they focused on creating an all new electric MINI Cooper (J01) fully optimized and on an all new EV architecture. For the petrol version they turned to the now venerable F56 chassis (the UKL) and thoroughly refreshed and redesigned attempting to match the J01 in styling and tech. The result is the F66 MINI Cooper. But despite their visual similarities and due to their different origins, there are countless differences.
Vollständig nachzulesen unter:
#11 von Samstag und #14 von Dienstag.
Der Kommentar hat eine allgemeinere Bedeutung und betrifft nicht nur die Motorhaube; Das Fehlen der Instrumententafel, die Kunstledersitze, das nicht zu öffnende Panoramadach und weitere kleine Mängel fallen auf.
Das ist 100% OT.
Damit Sie sich aber nicht beleidigt fühlen, werde ich von nun an nur noch Kommentare abgeben, in denen ich den neuen Mini lobe.
Das hat Niemand gefordert, auch BlazingDaBaDee nicht.
Die Bitte an Euch: Postet im technischen Bereich
bitte 1. sachlich und 2. achtet dabei auf das Thema.
Den Rest regelt unsere Netiquette:
Damit bitte zurück zum Thema. Danke.
Ich fürchte, technisch gibt es da nicht so große Unterschiede ![]()
Aber wer weiß, ggf. kann es die Hardware
und das OPD ist nur ein Softwareding ![]()
So gut wie der MINI kann er es sicher nicht ![]()
BTW: Apfelnutzer Ich passe mal den Betreff an.
Die Modellbezeichnung ändert sich...