Noch eine Interpretation.
MINI Cooper Electric, Aceman may not be produced
at Oxford UK plant – EV successors also in doubt.
https://paultan.org/2024/12/27/mini-cooper-electric-aceman-may-not-be-produced-at-oxford-uk-plant/
Noch eine Interpretation.
MINI Cooper Electric, Aceman may not be produced
at Oxford UK plant – EV successors also in doubt.
https://paultan.org/2024/12/27/mini-cooper-electric-aceman-may-not-be-produced-at-oxford-uk-plant/
früher war alles besser (3 Jahre kostenlos)
Das wurde leider schon zu F56 - Zeiten reduziert.
Aber nicht ganz so drastisch
nicht so toll…
Hab das „klingt“ mal gestrichen
Meine Hoffnung schwindet und …
Ach, das habe ich an anderer Stelle schon kundgetan
EXCLUSIVE:
MINI J01 Cooper Electric and J05 Aceman May Skip the Oxford Plant
MINI Cooper’s Future Uncertain As BMW Halts UK EV Production Plans
Dec 25, 24
In a surprise development, BMW is rumored to have shelved plans to build the new MINI Cooper Electric (J01) or the Aceman (J05) in the UK. Despite earlier plans, the decision not to electrify the Oxford Plant in the near term means both models are permanently off the table for the US market and likely won’t have replacements globally. No construction, no tooling, and no movement behind the scenes – all signs that this call was made some time ago.
(…)
MINI’s Chinese Joint Venture Likely Set To Be Dismantled
Sources indicate that BMW is eager to end the Spotlight Automotive joint venture when the j01 and j05 models run their course around 2031. This not only affects those models but could even point to the MINI brand’s long term viability. With global tariffs surging and the EV landscape shifting under everyone’s feet, BMW appears to be second-guessing the entire plan of Chinese production and perhaps even the MINI brand’s existence as we know it.
(…)
The Bigger Picture For MINI
This leaves a rather large question mark hanging over MINI’s core lineup. The Countryman has a lifeline thanks to its shared platform with BMW crossovers, but the Cooper and Aceman? They’re out there on their own, without direct BMW equivalents to piggyback on.
The reality is that small cars are becoming an endangered species. EV mandates, thin profit margins, and the allure of fat crossover profits are pushing automakers to walk away from small cars altogether. MINI’s bread and butter might be stylish, compact, and fun – but in this climate, they’re simply not a profitable business.
(…)
How MINI Ended Up Here
Since 2019, MINI has proudly proclaimed its intention to go fully electric by 2030. In fact, the original plan was to discontinue ICE versions of the Cooper entirely once the J01 launched. Thankfully, MINI quickly abandoned that concept, as the world has become a much more complicated place, with isolationist policies driving tariffs globally. To adapt without spending billions, MINI heavily revised the F56 (based on the UKL architecture) and integrated the new design language that debuted with the J01.
MIN’s “Power of Choice” strategy has its challenges however. For one, the current Cooper ICE models are built on an 11-year-old architecture. While solid, it lacks newer technologies and materials that could make the platform lighter, better packaged, and improve design issues—such as the long front overhang that has plagued MINI designers since the F56.
This raises the question: what’s next for MINI? With ICE production now expected to extend beyond the original 2030 end date, MINI faces a critical decision with not just its ICE and EV Cooper model but the brands direction altogether.
Komplett nachzulesen unter:
https://www.motoringfile.com/2…s-uk-ev-production-plans/
Ein Vergleich, nicht „nur“ der Renault 5,
sondern die Alpine Version…
Wie sind Eure aktuellen Erfahrungen
mit den Leasingraten bei MINI für
MINI Cooper E bzw. SE J01?
Vergleich:
Daten Leasing Alpine A290
Leasingsonderzahlung: 0 €. Laufzeit: 48 Monate.
Gesamtlaufleistung: 40000 km. Monatsrate 473 €.
Gesamtbetrag: 22656 €. Ein Kilometer-Leasingangebot für Privatkunden.
(…) zzgl. 1190 € Überführungskosten.
Das Angebot gilt für im Handel verfügbare Fahrzeuge mit Zulassung bis 31.12.2024.
Ausgenommen sind Vorführfahrzeuge.
Gültig für Leasingverträge bis zum 31.12.2024.
Bei allen teilnehmenden Alpine Partnern.
Könntet ihr bitte wenigstens ein paar
Worte verfassen? Das wäre sehr nett.
Danke
Die Produktion ist nun aber durch?
Ich bleibe dabei: Im Großen und Ganzen sieht die Software aus als wäre sie mit heißer Nadel gestrickt worden. Leider gibt's halt auch keine Patches/Bugfixes/etc. Ich hab mittlerweile gelernt mich nicht mehr (all zu sehr) aufzuregen
Ist vermutlich die beste Lösung
Die Software-Probleme ähneln leider sehr den
Herausforderungen von smart/Volvo/Geely
Ich hatte gehofft, MINI GWM bekommt das
irgendwie besser geregelt...
Vielen Dank für das Update
Das Dispay bzw. das HUD funktionieren seither ohne Probleme. Irgendwie scheint mir, als wüssten die in der Werkstatt selbst nicht, warum etwas geht oder nicht. Standardversuch: Software neu einspielen und hoffen, dass es wieder funktioniert
.
Das ist leider schon länger so…
Daraus resultieren auch die unterschiedlichen
Zeitangaben für Serviceaufenthalte.
Der MINI „spricht“ über den Tester mit München.
Dort wird individuell das Paket gestrickt und installiert.
Ich hatte bisher allerdings positive Erfahrungen.
Der Service konnte die Zusagen immer halten.
Ich vermute beim J01 gibt es schlicht 0 Erfahrungswerte.